Over ons
Wij zijn Bouwzorg. Een middelgroot bouw-onderhoudsbedrijf gespecialiseerd in onderhoud, herbouw en renovatie van vastgoed. Met meer dan 35 enthousiaste werknemers verzorgen wij sinds 2003 het vastgoed van particuliere en zakelijke opdrachtgevers in de Randstad. Met aandacht, en dat kunt u zien.
Bewoner staat centraal
In onze ogen is dat essentieel om een opdracht succesvol uit te kunnen voeren. Hoe doen we dat?
- Wij passen onze planning aan op de bewoners, niet andersom.
- Per opdrachtgever stellen wij een team samen van vaste, vakkundige medewerkers. Op deze manier houden wij de lijnen zo kort mogelijk.
- Wij streven naar een One Time Fix. Door vooraf contact op te nemen met bewoners en alle details van de klus te noteren, zorgen we dat niemand voor verrassingen komt te staan. Dit zorgt voor minimale overlast bij bewoners en voorkomt onnodige kostenposten.
- Onze vakmensen vragen bewoners voor vertrek altijd of er nog meer kleine gebreken zijn. Dat is wel zo efficiënt.
- Is er sprake van een bewoonde situatie? Dan treffen wij alle maatregelen die nodig zijn om zo min mogelijk overlast te veroorzaken. Denk aan het hanteren van een strakke planning, puin- en bouwafval direct afvoeren en indien gewenst het plaatsen van een tijdelijk toilet of een nooddouche.
Duurzame samenwerkingen
Daar geloven wij in. Door langdurige samenwerkingen aan te gaan met vaste opdrachtgevers stemmen wij onze dienstverlening en service optimaal af op de vraag van de opdrachtgever. In deze samenwerking speelt Bouwzorg een proactieve rol. Om ervoor te zorgen dat alles goed verloopt, zijn wij voortdurend bezig om onze dienstverlening en de samenwerking te verbeteren en te optimaliseren.
Onze werkwijze
Hoe gaan wij te werk?
Van planmatig onderhoud en een spoedreparatie tot het renoveren van een woning en een nieuwbouwwoning realiseren. Als het gaat om vastgoed ontzorgt Bouwzorg u volledig. De kracht van onze werkwijze is dat wij vlot en vakkundig te werk gaan, waarbij we altijd oog houden voor de bewoners. Daarnaast geven we vastgoed de aandacht die het verdient, en dat kunt u zien.
Automatisering
Automatisering is onmisbaar in de werkwijze van Bouwzorg. Wij werken met het softwaresysteem ALERT van Centric. Van ontwikkeling, calculatie, werkvoorbereiding, projectbewaking en materieel- en personeelsplanning tot het afhandelen van het verkoopproces. Met ALERT hebben wij optimaal inzicht in onze processen en verloopt alles gestructureerd. Onze vakmensen kunnen ter plaatse altijd op hun tablet de basiskwaliteit inzien en dus garanderen dat de basiskwaliteit wordt gehaald.
Altijd goed voorbereid
Voordat we aan de slag gaan houden we een uitgebreide intake om ervoor te zorgen dat alle belangrijke informatie bij ons bekend is. Denk aan het opvragen van extra foto’s, ontbrekende informatie en andere zaken die van belang zijn. Op dat moment bepalen wij ook of eerst een opname nodig is door de uitvoerder of dat we gelijk de juiste vakman in kunnen plannen. De bewoner kan bij het inplannen van de werkzaamheden aangeven wanneer de uitvoering het beste uitkomt.
Altijd eerst een vooroplevering
Voor de officiële oplevering houden wij altijd eerst (intern) een vooroplevering. Op deze manier beperken wij de opleverpunten tot een minimum. Een nazorgbezoek met de nieuwe bewoner zodra deze is ingetrokken in de woning, staat ook altijd bij ons op de planning. Op dat moment checken wij de laatste punten en geven wij uitleg over bijvoorbeeld de werking van de CV- ketel.
Altijd duidelijkheid over status
Bij iedere handeling wordt een statusupdate in ons systeem gezet. Hierdoor weten wij precies wat de status is van de opdracht. Na uitvoering van de werkzaamheden zet de klant een digitale handtekening voor akkoord. De bon krijgt hierdoor de status ‘technisch gereed’. Aan het einde van iedere week worden de gereedgekomen werkbonnen doorgezet naar de financiële administratie, zodat ze gefactureerd kunnen worden. Na goedkeuring van de factuur krijgt deze de laatste status: gereed/gefactureerd. Dan is de opdracht voor Bouwzorg 100% afgehandeld.